poniedziałek, 27 kwietnia 2009

AutoPager

Kilka dni temu postanowiłem przetestować nowe rozszerzenie do Firefoksa. Spodziewałem się, że odinstaluję je po pół godziny, a zachęciło mnie jedynie to, że po raz kolejny widziałem je w 5 polecanych rozszerzeniach w oknie Dodatki. Dodatek ten to AutoPager. Ujął mnie od pierwszej chwili i myślę, że jest jednym z bardziej udanych rozszerzeń, jakie możemy zainstalować. Ustępuje chyba tylko AdBlockowi, bez którego nie da się korzystać z wielu serwisów, o czym dawno temu pisałem.

Co daje AutoPager? Niewiele. Automatycznie buforuje kolejne strony w witrynach, które zawierają paginację. Funkcja wydaje się trywialna, ale działa fantastycznie. Zanim przeskroluję stronę wyszukiwania Google, poniżej ładuje się następna, później następna i następna. Eliminuje to czas tracony na załadowanie kolejnych stron i zbędne klikanie linków. Odwiedzasz ogromne forum, które ma dziesiątki tematów i setki postów w każdym z nich? AutoPager sprawdzi się idealnie, nie będziesz musiał ani razu kliknąć w przycisk «dalej». Rozszerzenie działa na Allegro, na forach phpBB, nawet tutaj, na Bloggerze.

Trafiłeś na stronę, której AutoPager nie rozpoznaje? Żaden problem, dzięki opcji Site Wizard możesz szybko nauczyć go jak się po niej poruszać. Choć wygląda on nieco strasznie, to obsługa jest zupełnie intuicyjna. Do tego stopnia, że potrafiłem z niego skorzystać, niezbyt wiedząc, co klikam. W najprostszym scenariuszu wybieramy celownik z literą A, zaznaczamy link «dalej» i przyciskamy klawisz S. To samo robimy z celownikiem C, przy czym czerwoną ramką trzeba chyba objąć część strony, która zawiera treść — ja tak robiłem, nie próbując czy da się inaczej. Pole rozszerzamy i zwężamy klawiszami W i N, wyboru ponownie dokonujemy klawiszem S. Po tym wystarczy kliknąć zielony „tick” i ewentualnie podać swój nick. Od tej chwili, ktokolwiek znajdzie się na tej stronie i ma zainstalowane rozszerzenie AutoPager zobaczy pytanie, czy chce skorzystać z Twojego wzorca, podpisanego Twoim nickiem!

Nie chcesz korzystać z AP na stronie, którą odwiedzasz? Przy wejściu klikasz w oknie dialogowym „Nie”, lub wybierasz z opcji „Disable On Site”.

Chcesz ładować więcej stron na raz? Skorzystaj z opcji „Immediatelly Load” i wybierz 3, 5, 10 lub wszystkie strony (ciekawy efekt może być w wynikach wyszukiwania Google ;) ). Dostępne są nawet skróty klawiaturowe!

Czy to rozszerzenie mogłoby dawać jeszcze jakieś możliwości? Ja nie widzę. Bardziej ambitnym oferuje nawet dostosowanie wyglądu belek dzielących kolejne strony. Gorąco polecam. Nie zawiedziecie się.

Brak komentarzy: